Sct. Knuds Gymnasium

Sct. Knuds Gymnasium søger studieadministrativ sekretær

Sct. Knuds Gymnasium søger studieadministrativ sekretær 

Er du glad for at møde unge mennesker og medarbejdere? Kan du bevare overblikket og holde hovedet koldt, når telefonerne ringer, eleverne kommer ind på kontoret med forespørgsler om hvad som helst, og du samtidig har ansvar for en række andre opgaver, der kræver god faglighed og evne til at strukturere og kvalitetssikre dit eget arbejde? Har du ovenikøbet et indgående kendskab til Lectio og eksamensplanlægning (eller er du meget lærenem)?  

Så er du måske den studieadministrative sekretær, vi søger med ansættelse 1. august 2025. 

Om arbejdsopgaverne: 

Du skal indgå i et administrativt team med skolens øvrige sekretærer og med skolens økonomi- og administrationsleder som din nærmeste leder. Der er tæt samarbejde mellem administration og ledelse, der ud over økonomi- og administrationslederen består af rektor, vicerektor og tre pædagogiske ledere. Sekretærerne sidder sammen i et storrumskontor.  

Dine større opgaver vil bl.a. være: 

  • Elevadministration i Lectio – herunder overflytninger, ind- og udmeldelser 

  • Eksamensplanlægning i samarbejde med ledelsen 

  • Studieretningsoprettelse i samarbejde med ledelsen 

  • Skrankebetjening og telefonpasning – delt med de øvrige sekretærer 

  • Udover de faste opgaver vil der være andre mindre opgaver, som du hen ad vejen vil få ansvaret for, efterhånden som de opstår. 

  

Om dig: 

  • Du skal først og fremmest være et imødekommende menneske med et positivt livssyn, der ønsker at bidrage til både et godt studiemiljø for eleverne og et godt arbejdsmiljø for dem, du arbejder sammen med. 

  • Du skal holde af unge mennesker og være venlig og tålmodig og glad for et arbejde, hvor du møder mange forskellige unge hver dag. 

  • Du skal have det fint med, at mange mennesker lægger vejen forbi kontoret, hvor du er en af dem, man møder i receptionen. 

  • Du skal trives med et job, hvor du både har lavpraktiske opgaver – vi løfter i flok på kontoret, og nogle dage kræver løsning af uventede opgaver – og samtidig skal du være i stand til at håndtere opgaver, der kræver overblik, struktur og fleksibilitet i en omskiftelig hverdag. 

  • Du skal være grundig, serviceminded, initiativrig og ansvarsbevidst og god til at forme og strukturere arbejdsgange i forbindelse med dine opgaver. 

  • Du skal trives med at arbejde i forskellige IT-systemer. Hvis du ikke har erfaring med brug af et system, skal du være hurtig til at lære det. Vi bruger Microsoft Office365, vores studieadministrative system er Lectio, og vi bruger DocuNote til arkivering. Derudover er der en række andre systemer, du kommer til at bruge mere eller mindre.  

  • Du skal have en dokumenteret kontoruddannelse eller tilsvarende opnåede kompetencer og beherske dansk skriftligt og mundtligt. 

 

Løn og ansættelse:  

I udgangspunktet ansættes du på fuld tid – men vi vil være indstillet på at gå i dialog med dig, hvis du foretrækker en ansættelse på ned til 30 timer om ugen. Arbejdstiden koordineres med de øvrige ansatte på kontoret og planlægges fleksibelt inden for kontorets åbningstid fra kl. 7.30-14.00. Du skal dog være opmærksom på, at arbejdstiden vil variere hen over året, fx vil den ugentlige arbejdstid være højere i eksamensperioden, og der vil være afspadsering i dele af skolens undervisningsfri perioder. Det betyder, at du i undervisningsperioderne arbejder mere end din ugentlige norm. 

 

Ansættelsen sker i henhold til gældende overenskomst. 

 

Tiltrædelse:  

1. august 2025  

 

Ansøgning: Skriv en motiveret ansøgning på max. én A4-side, hvor du beskriver, hvordan dine faglige og personlige kompetencer matcher stillingen. Vedlæg CV samt dokumentation for relevant uddannelse. 

Henvendelse om stillingen kan rettes til vicerektor Thomas Secher Lund på telefon 2713 2754 indenfor normal arbejdstid. 

Vi modtager udelukkende ansøgninger via Gymnasiejob.dk. 

 

Ansøgningsfristen er mandag d. 2. juni kl. 10. 

Ansættelsessamtaler forventes afviklet d. 11. eller 12. juni om eftermiddagen. 

Søg jobbet

Fakta

  • Arbejdssted
    Sct. Knuds Gymnasium
  • Adresse
    Læssøegade 154, 5230 Odense M
  • Geografi
    Region Syddanmark
  • Stillingskategori
    Administrativ medarbejder
  • Ansættelsesforhold
    Fuldtid & Deltid
  • Ansættelsens start
    01-08-2025
  • Jobnr.
    68505
  • Ansøgningsfrist
    02-06-2025
Opret jobagent
På baggrund af dette job