Studiesekretær til Helsingør Gymnasium
Er du motiveret for at arbejde med unge mennesker? Er du analytisk dygtig, struktureret og har en naturlig sans for at skabe overblik og koordinere administrative opgaver samtidig med, at du skaber en god atmosfære omkring dig?
Vi søger en ansvarsbevidst og dygtig kollega til vores kontor på Helsingør Gymnasium.
Som vores nye kollega vil du være ansvarlig for at elever, medarbejdere og gæster føler sig velkomne og effektivt hjulpet videre i kontoret og du vil skulle tage et selvstændigt ansvar for en række administrative opgaver med stor tyngde.
Hvem er vi?
Vi er et middelstort stx-gymnasium med omkring 600 elever og ca. 60 medarbejdere.
Hos os er kerneopgaven - elevernes læring og dannelse - afsættet for vores hverdag.
Det betyder, at vi på Helsingør Gymnasium i fællesskab søger at skabe de bedste betingelser for, at vores elever bliver så dygtige og dannede som de overhovedet kan.
Vores arbejde med elevernes uddannelse betyder også, at vores hverdag er fyldt med glæde, travlhed og meningsfuldhed.
Din profil
Vi søger en medarbejder - gerne med solid viden om uddannelsesverdenen - der kan se sig selv i de fleste af de følgende karakteristika:
-
Du nyder at være sammen med unge mennesker og vil gerne gøre en positiv forskel i unge menneskers uddannelse og udvikling
-
Du er medskaber af et godt arbejdsmiljø, og er imødekommende og serviceminded
-
Du er god til at arbejde selvstændigt og har mod på at løse komplekse administrative opgaver alene og i samarbejde med andre
-
Du er klar til at gribe både store og små opgaver og sørge for, at de de bliver løst
-
Du er generelt IT-kyndig og gerne ift. studieadministrative systemer
-
Du kan formidle med sproglig præcision på skrift og i tale
-
Du kan have en erhvervsakademiuddannelse, en professionsbachelor indenfor kontor/administration eller en anden relevant uddannelsesbaggrund
Primære arbejdsopgaver
Vores kontor er omdrejningspunktet for elever og lærere på Helsingør Gymnasium. Mange besøger dagligt kontoret, og de besøgende møder et kontor, hvor vores værdier om nysgerrighed, ambition, fællesskab og ansvar er tydelige.
Her kommer du til at spille en stor og vigtig rolle i, at alle føler sig velkomne og taget godt imod. Du er den første som elever, ansatte og gæster møder på kontoret.
På kontoret sidder også skolens rektor og vicerektor, tre uddannelsesledere samt to studentermedhjælpere. Studentermedhjælperne vil du blive ansvarlig for.
Du vil blive en del af et team, der består af HG’s teknisk administrative personale og ledelse. Sammen skaber vi de bedste betingelser for, at lærerne kan afvikle undervisningen med den højest mulige kvalitet.
Som medarbejder hos os vil du have en bred vifte af opgaver, der understøtter kontorets daglige drift og udvikling. Dine primære ansvarsområder vil inkludere en række centrale serviceopgaver og administrative opgaver som eksempelvis skema- og eksamensansvarlig.
Vi tilbyder
Du vil blive en del af et inspirerende arbejdsmiljø og et meningsfuldt arbejde med fantastiske unge mennesker og dygtige og engagerede kolleger.
Vi vil give dig en god oplæring, hvor du kan være med til at bringe din erfaring ind i at skabe en hverdag, hvor du skal være med til at samarbejde om elevernes læring og dannelse samt understøtte de ansattes meningsfulde arbejde i et tæt samarbejde med skolens ledelse.
Du vil få indflydelse på tilrettelæggelsen af dine arbejdsopgaver, og det vil være muligt at arbejde hjemme/på enekontor i de perioder, hvor komplekse administrative opgaver kræver særlig opmærksomhed og fordybelse.
Løn- og ansættelsesforhold:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomster.
Stillingen er på fuld tid. Kontorets åbningstid er 7.30-15.30 og din konkrete arbejdstid aftaler vi ved din ansættelse.
Arbejdsåret følger skoleåret, hvilket betyder, at du kan forvente at holde fri, når skolen er lukket.
Sådan søger du:
Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion eller tilhørsforhold til at søge.
Ansøgninger inkl. C.V. sendes via mail til cem@hels-gym.dk senest den 27. november 2024 kl. 12.00, og samtaler afholdes i uge 49.
Du skal påregne 2 samtaler og forberedelse af case forud for 1. samtale.
Stillingen er til besættelse hurtigst muligt og senest pr. 1. februar 2025.
Hvis du har spørgsmål til stillingen eller processen, er du velkommen til at kontakte rektor Claus Ellekær Sommer-Madsen (61774871).
Dit næste skridt...
Fakta
- Arbejdssted
Helsingør Gymnasium - Adresse
Borgmester P. Christensensvej 3, 3000 Helsingør - Geografi
Region Hovedstaden - Ansættelsesforhold
Fuldtid - Stillingskategori
Administrativ medarbejder - Ansættelsens start
01-02-2025 - Jobnr.
68043 - Ansøgningsfrist
27-11-2024
På baggrund af dette job