Brønderslev Gymnasium og HF

Vikariat på Brønderslev Gymnasium og HF - haster

På Brønderslev Gymnasium og HF har vi akut brug for en vikar i tysk. Der er tale om en tidsbegrænset stilling med ansættelse hurtigst muligt og frem til juleferien – forlængelse kan evt. komme på tale.

Du skal starte to tyskhold i 1.g op, når de inden længe påbegynder deres studieretningsforløb. Holdene er parallelhold med tysk på B-niveau. Derudover skal du være vikar for et 2.g-hold, der har tysk på A-niveau. Stillingen er på godt og vel 60% af fuld tid.

Vi opfordrer ansøgere både med og uden pædagogikum til at søge stillingen. Vi forventer, at du har undervisningskompetence i tysk – evt. at du er studerende og tæt på at færdiggøre dit tyskstudie.

Som ny lærer vil du få tilknyttet en kollega som mentor, som kan hjælpe dig med at falde til på gymnasiet. Alle lærere har mulighed for en arbejdsplads på skolen, og du vil få udleveret en bærbar computer til undervisningsbrug.

Lidt om Brønderslev Gymnasium og HF:

• Brønderslev Gymnasium og HF har ca. 40 lærere og 350 elever fordelt på stx og hf,
  • På Brønderslev Gymnasium og HF lægger vi vægt på, at:
    • Alle elever udfordres fagligt, hvor de står.
    • Alle elever tager del i et oplevende fællesskab.
    • Vi arbejder med viden, der kan bruges.
    • Alle elever får et udsyn til de områder af verden og virkeligheden, som de endnu ikke har mødt.
  • Skolen skal i dette skoleår have særlig fokus på bæredygtighed. I et samarbejde med Region Nordjylland sætter vi fokus på Projekt Grøn Dannelse, hvor målet er at løfte eleverne fra at have viden om klimamæssige aspekter af bæredygtighed til også at have kompetencer til at handle på det.
  • Samarbejdet med folkeskolerne i vores nærområde fylder meget. Vi prioriterer det højt at have besøg af folkeskoleelever og -lærere i forskellige sammenhæng til en bred variation af aktiviteter på flere klassetrin.
  • Lærerkollegiet har en god erfarings- og aldersspredning og er kendetegnet ved en uhøjtidelig og kollegial omgangstone, hvor nyansatte hurtigt føler sig godt tilpas.
  • Gymnasiet er placeret centralt i forhold til offentlig transport.

Hvis du vil vide mere om skolen, kan vi henvise dig til vores hjemmeside: www.brønderslevgymnasium.dk

Motiveret ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle anbefalinger sendes via Gymnasiejob.dk senest onsdag den 23. oktober kl. 12 (knappen "Søg jobbet" forneden).

Ansættelsesstart er hurtigst muligt og senest den 4. november.

Hvis du har spørgsmål til stillingerne, så kontakt rektor Per Knudsen på tlf.: 98 82 27 22.

Brønderslev Gymnasium og HF
    Islands Alle 20, 9700 Brønderslev