HF og VUC Klar

HF og VUC Klar søger biologi-lærer til et vikariat i Slagelse og Ringsted

Vi søger en årsvikar til at undervise i biologi på grund af sygdom. Der er tale om undervisning på to hold i biologi i Ringsted mandag og tirsdag eftermiddag, og et hold i Slagelse enten onsdag eller fredag morgen. Stillingen svarer til 15 løntimer om ugen, og der kan eventuelt komme mere undervisning til fra februar 2025.

HF og VUC Klar er en skole for unge og voksne, der ønsker at tage en HF. Skolen er beliggende på Vestsjælland - og har afdelinger i Slagelse, Ringsted og Korsør, alle afdelinger har gode forbindelser med offentlig transport fra Fyn og Sjælland.

Vi har følgende forventninger til dig som kollega:

• At du brænder for at undervise unge og voksne med forskellige faglige, sociale og kulturelle forudsætninger i dit/dine fag
  • At du ser det som en spændende udfordring, at du på VUC bestandigt kommer til at arbejde med mange facetter af lærerrollen i din daglige praksis, og således ikke alene ser dig som faglærer i snæver forstand, men har en bredere tilgang til lærerrollen
  • At du ønsker at indgå i et tæt kollegialt samarbejde - også i relation til klasseledelse, udvikling af studiekompetencer og videndeling
  • At du som person er fleksibel, har relationskompetence og er rutineret bruger af IT-værktøjer (vi benytter Canvas som læringsplatform og Ludus web

Som ny lærer får du en introduktion til jobbet, og vil også få en fagkollega som mentor. Der er et godt kollegialt samarbejde i biologi- og NF-faggruppen.

Ønsker du yderligere oplysninger kan du læse mere om HF og VUC Klar på www.vucklar.dk, eller kontakte HF-uddannelseschef Lisbeth Thingstrup pr. mail, lt@vucklar.dk enten den 11.oktober før kl. 20 eller fra den 21. oktober. Eller ring til skolen fra den 21. oktober på telefon 58 55 50 50, og oplys navn og telefonnummer, så vil du blive kontaktet.

Både ansøgere med og uden pædagogikum er velkomne til at søge. For at komme i betragtning til stillingen skal du have en universitetsuddannelse - eller være i gang med din kandidatuddannelse.

Ansøgningen stiles til rektor Hanne N. Michelsen, og fremsendes pr. mail til ansogning@vucklar.dk - snarest muligt og senest fredag den 25. oktober 2024 kl. 12.00. Skriv gerne årsvikar biologi i emnefeltet.

HF og VUC Klar
    Herrestræde 11, 4200 Slagelse