Christianshavns Gymnasium søger vicerektor

VICEREKTOR PÅ CHRISTIANSHAVNS GYMNASIUM
Da vores vicerektor går på pension den 31. december, søger vi en ny vicerektor.

Christianshavns Gymnasium er et 100-årigt storbygymnasium – tæt ved metro og videregående uddannelser. Vi er 100 ansatte og knap 800 elever fordelt på 28 stx-klasser, der har vores daglige gang i skolens to gamle, stemningsfulde bygninger. En skole med international orientering og et skolesyn, hvis nøgleord er faglighed og demokrati. Mangfoldigheden er en naturlig forudsætning for det daglige arbejde på Christianshavns Gymnasium, hvor atmosfæren er præget af tillid, opmærksomhed og fordomsfrihed. Vores strategi fokuserer på ”faglighed og engagement”, ”demokrati og fællesskab” og ”globale christianshavnere”. Se i øvrigt nærmere på www.cg-gym.dk.

Som vicerektor indgår du som en del af gymnasiets pædagogiske ledelse sammen med rektor og tre uddannelsesledere. Desuden deltager gymnasiets regnskabschef, IT-chef, tekniske ejendomsleder og studiecenterleder i en del af ledelsesarbejdet.

Primære arbejdsopgaver:
OVERORDNET OG DAGLIG LEDELSE i samarbejde med rektor og den øvrige ledelse – samt med skolens administration, lærere og elever. Stedfortræder for rektor. Deltagelse i bestyrelse (referent), samarbejdsudvalg, timefagfordelingsudvalg, ansættelsesudvalg og i kvalitetsarbejdet.

PERSONALELEDELSE – herunder ansættelse af undervisere, udarbejdelse af timefagfordeling samt planlægning af lærernes efteruddannelse og øvrige arbejdsopgaver. Desuden MUS- og arbejdstidssamtaler med en del af lærerne.

PÆDAGOGISK LEDELSE – pædagogisk udvikling og planlægning. Fx redaktør på informationshæfter. Kontakt til en del af klasserne ift. trivsel og fravær i samarbejde med uddannelseslederne og studievejlederne.

PLANLÆGNING OG LOGISTIK – fx planlægning af flerfaglige forløb og orienteringsaften.

AD HOC aktiviteter og evt. undervisning i begrænset omfang.

Kvalifikationer: Vi søger en profil der

• har en relevant kandidatuddannelse, pædagogikum, gymnasieundervisningserfaring, ledelseserfaring fra gymnasiesektoren samt gerne en relevant ledelsesuddannelse.
  • er i stand til at arbejde i team såvel som selvstændigt – og som er interesseret i at samarbejde med ansatte og elever i strukturer, der er funderet i gymnasiets demokratiske værdigrundlag
  • evner og kan lide at holde mange bolde i luften i en travl hverdag
  • har stærke logistiske og kommunikative evner og erfaringer
  • brænder for at gøre en forskel og skabe udvikling sammen med og for vores elever og ansatte

Ansættelsesvilkår:
Send ansøgning, CV, eksamenspapirer og bilag til www.gymnasiejob.dk. Ansøgningsfristen er onsdag den 23.10. 2024. Kun ansøgninger sendt via linket på gymnasiejob.dk vil komme i betragtning. Første ansættelsessamtale forventes afholdt i uge 45. Vi forventer, at du kan starte i jobbet den 1. januar 2025.

Yderligere oplysninger:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos rektor Troels Vang Andersen på mail ta@cg-gym.dk.

Christianshavns Gymnasium
    Prinsessegade 35, 1422 København K