Årsvikar i fransk - haster

På Rysensteen Gymnasium har vi brug for en vikar til 2 franskhold med start fra uge 43:

Der er tale om to 1.g-hold på B-niveau, fortsættersprog, med hver ca. 2 moduler (90 minutter) om ugen. Både ansøgere med og uden pædagogikum har interesse.

Rysensteen Gymnasium ligger i hjertet af København, 200 meter fra Københavns Hovedbanegård, og rummer ca. 1050 elever og godt 100 lærere. Undervisningen på ’Campus Rysensteen’ foregår både i skolens hovedbygning på Tietgensgade, i sciencelokalerne i Brune Kødby, i DGI-byen samt i vores lokaler på Flæsketorvet i Hvide Kødby.

Rysensteen Gymnasium er et profilgymnasium med en markant international profil, som vi kalder Global Citizenship Programme (GCP). Alle klasser har en partnerskole et sted i verden, og undervisningen tones med perspektiver, der er væsentlige for det land eller den region, som partnerskolen er beliggende i. Vi har dannelsesmæssigt fokus på verdensborgerskab. Det er derfor helt nødvendigt, at man som underviser på Rysensteen Gymnasium har et internationalt engagement, som kommer til udtryk i selve undervisningen gennem faglige perspektiver samt i deltagelse i værtskaber, når vi har internationale delegationer på besøg.

Mange af Rysensteens lærere er også rejselærere enten med de 14 klasser, der årligt drager af sted eller som en del af skolens mangfoldige internationale talentprogram. Global Citizenship Programme rummer et tæt samarbejde med videregående uddannelsesinstitutioner, organisationer samt erhvervslivet både i indland og udland. Vi har udviklet en GCP-læreplan og -vejledning samt en faglig og tværfaglig progressionsplan, der kan læses på www.rysensteen.dk

På Rysensteen Gymnasium tager vi skolens værdigrundlag alvorligt – både i den daglige kommunikation og i undervisningen. Respekt for den enkelte og fællesskabet ligger os stærkt på sinde, hvilket især kan fornemmes gennem omgangsformen mellem elever og alle ansatte. Her taler vi i øjenhøjde og kerer os om den enkelte.

Rysensteen Gymnasium er en fremtidsorienteret arbejdsplads, som tilbyder et velfungerende kollegialt arbejdsmiljø præget af engagement, dialog, videndeling og stor lyst til at deltage i sociale arrangementer uden for undervisningstiden. Skolen har trods besparelser fortsat en sund økonomi, gode faciliteter og moderne udstyr. Efteruddannelse prioriteres højt, og vi tilbyder en række personalegoder. Alle nyansatte lærere får tilknyttet en mentor, og der afholdes løbende møder mellem de nyansatte og ledelsen.

Vi forventer til gengæld, at man som lærer brænder for uddannelse og undervisning, er en ualmindeligt god formidler med et stærkt fagligt fundament og har lyst til at være på en skole med den særlige profil, som Rysensteen Gymnasium har.

Hvis du har spørgsmål, som du ikke får besvaret på hjemmesiden, kan du kontakte uddannelseschef Jan Hasselbalch på telefon 24257933

Send din ansøgning via www.gymnasiejob.dk inklusiv alle relevante bilag og eksamenspapirer. Det er en stor hjælp for os, hvis du samler alle bilag i én fil. Bemærk, at kun ansøgninger, der er modtaget elektronisk via ovennævnte hjemmeside vil komme i betragtning.

Ansøgningsfristen er torsdag 10. oktober 2024, men vi gennemfører samtaler løbende.

Rysensteen Gymnasium
    Tietgensgade 74, 1704 København V