Tårnby Gymnasium

Tårnby Gymnasium & HF søger vicerektor

TG søger en udviklingsorienteret vicerektor.

Som vicerektor kommer du til at indgå i et tæt samarbejde med rektor, den øvrige ledelse og administration i en afvekslende og ofte travl hverdag med mange skiftende opgaver. Dine ledelsesopgaver er ikke endeligt fastlagt på forhånd, men de vil både omfatte strategisk udvikling, planlægningsopgaver, pædagogisk ledelse og personaleledelse.

I ledelsen og administrationen har vi fokus på at levere opgaveløsning på et højt niveau, og vi forsøger løbende at optimere vores arbejdsgange og kommunikation til gavn for elever, lærere og skolen som helhed. Som vicerektor kommer du ind i brændpunktet for både den strategiske og administrative udvikling. Du får ansvar for en række centrale processer, og jobbet fordrer gode samarbejdsevner, empati og gennemslagskraft. Vi søger en vicerektor, der er en iderig, lyttende og inddragende, og som har lyst til at bidrage til, at TG bliver en endnu bedre skole. Som vicerektor er du desuden stedfortræder for rektor.

Tårnby Gymnasium & HF er en skole med ca. 1000 elever og 100 medarbejdere. Vi har en åben og imødekommende kultur blandt både elever og medarbejdere, og vi er stolte af vores stærke traditioner og vores forskellige udviklingstiltag. Vi har en inddragende tilgang og arbejder for at understøtte elevernes og lærernes idéer, og vi har et mål om, at der ikke skal være langt fra initiativ til realisering. Vi er i tæt kontakt med vores lokalområde og kan lide at afprøve nye pædagogiske ideer, der kan styrke elevernes faglighed og handlekompetence.

Vi lægger vægt på værdier som faglighed, ordentlighed og nysgerrighed, og vi tilstræber at tilbyde de unge den bedst mulige dannelse og uddannelse som et positivt udgangspunkt for deres videre liv. Vi har et bredt udbud af studieretninger, og kombinationen af STX og HF giver en god og varieret skolekultur.

Tiltrædelse pr. 1. januar 2025.

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

Du kan finde yderligere information på skolens hjemmeside www.tgy.dk.

Har du spørgsmål til den opslåede stilling, er du velkommen til at kontakte rektor Mikkel Harder Sørensen pr. mail ms@tgy.dk eller på telefon 26210831

Ansøgningerne vil blive behandlet løbende. Alle ansøgere får kvittering per mail for modtaget ansøgning.

Der afholdes to samtalerunder.
Første samtalerunde afholdes torsdag den 29. oktober og fredag den 1. november, og anden samtalerunde afholdes tirsdag den 5. november.

Tårnby Gymnasium
    Tejn Alle 5, 2770 Kastrup