Grenaa Gymnasium søger lærere til IB, STX og HF

Grenaa Gymnasium søger lærere til et antal faste stillinger, samt årsvikariater på fuld og deltid per 1.8.2024. Beskæftigelsesgraden vil afhænge af fagkombinationen.

Det er faget matematik og fagene i den naturvidenskabelige fagrække – til STX, HF og især IB , der primært har interesse i kombinationer med andre af gymnasieskolens fag.
Dertil kommer en række timer i andre fag, såsom naturgeografi (STX/HF) og environmental systems and societies (IB), samt erhvervsøkonomi (STX/HF)
Interesse for at træde ind i undervisningen af de tværfaglige fag CAS (creativity, activity and service), eller TOK (theory of knowledge) på IB Diploma uddannelsen er et stort plus, da vi også mangler lærere til disse – alle kvalificerede kandidater til stillingerne nævnt herover er også automatisk kvalificerede til at undervise i disse tværfag.
Man kan læse mere om IB Diploma uddannelsens fag via dette link: https://www.ibo.org/programmes/diploma-programme/curriculum/

Udover dette, søger vi også en person, der kunne tænke sig at kombinere undervisningen med en stilling som kostskolelærer. Kostskolelærerjobbet indebærer kort fortalt, at man har vagter på kostskolen med overnatning cirka en gang hver uge, og hygge med skønne unge mennesker fra hele verden. Kostlærerjobbet fylder 600 timer i ens samlede timeplanlægning, og dertil kommer et funktionstillæg.

På Grenaa Gymnasium kan du møde en mangfoldighed af elever på gymnasiets tre uddannelser STX, HF og IB – tilsammen er vi cirka 510 dejlige elever, og 85 skønne kolleger, heraf cirka 50 undervisere. Vores internationale studentereksamen, IB Diploma er i vækst, og derfor er det vigtigt, at vores kommende kolleger har lyst til at bidrage til denne spændende udvikling og har lyst til at undervise unge fra hele verdenen, der til daglig bor på Grenaa Gymnasiums Kostskole.

Vores grundlæggende værdier er:” Gensidig respekt, faglighed og refleksion”, og vi arbejder med at skabe internationalt udsyn, demokratisk deltagelse og motivation hos vores elever og ansatte.
Vores elever er aktive unge, der engagerer sig både på gymnasiet og i samfundet, og vi er stolte af deres engagement. Som ny kollega på Grenaa Gymnasium vil du blive en del af et fællesskab af undervisere, der både brænder for det faglige og for unge menneskers trivsel og udvikling, hvilket understøttes gennem undervisningen, og i de mange udvalg og aktiviteter på og udenfor skolen.

Vi forventer, at du

• kan undervise på engelsk og har lyst til at blive underviser på vores internationale uddannelse – IB Diploma Programme.
  • har en relevant kandidatuddannelse.
  • har lyst til at tage aktiv del i det gode samarbejde omkring udviklingen af STX, HF og IB uddannelserne og gymnasiets mange andre aktiviteter.

Ansættelsesvilkår
Stillingerne er på fuldtid eller deltid, og vi forventer at ansættelserne bliver fastansættelse – også som pædagogikumstillinger, samt årsvikariater/timerester. Løn, pension og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger kan fås på vores hjemmeside www.grenaa-gym.dk, eller ved at kontakte enten rektor Helene Bendorff Kristensen på mail: hbk@grenaa-gym.dk, eller uddannelseschef Susanne Dybdahl Jensen på sd@grenaa-gym.dk. Gennem disse mails kan der også aftales tid til telefonsamtale.

Stillingen skal søges via gymnasiejob.dk.

Ansøgningsfristen er fredag d. 3. maj kl. 12. - Vi glæder os til at høre fra dig!

Ansættelsessamtaler afholdes løbende efter ansøgningsfristens udløb.

Grenaa Gymnasium
    N.P. Josiassensvej 21, 8500 Grenaa