Høje-Taastrup Gymnasium

Faste stillinger og vikariater på Høje-Taastrup Gymnasium

Høje-Taastrup Gymnasium udvider og opslår en række stillinger og vikariater – især fagene biologi, fysik, matematik, naturgeografi, billedkunst, dansk, fransk, religion og tysk har vores interesse.

På Høje-Taastrup Gymnasium har vi stx, hf samt stx for unge med en diagnose inden for autismespektrumforstyrrelser (ASF).  Vi har en mangfoldig elevgruppe, som vi er stolte af, og som vi i teams arbejder tæt sammen om at løfte så meget som muligt.

Vi er en teamorganiseret skole, og et team om hver klasse varetager de opgaver, der vedrører elevernes faglige udvikling samt faglige og sociale trivsel, og vi har i de senere år iværksat mange tiltag, der styrker elevernes faglige udvikling på tværs af fag.

Vi søger lærere, der har lyst til at indgå i samarbejder både i faggrupper og i teams, og som sammen med kolleger vil samarbejde tæt om elevernes faglige udvikling og faglige og sociale trivsel. Teamene på vores skole opfatter vi som et rådgivningsforum, og det er i disse fora, at langt de fleste beslutninger træffes om eleverne, naturligvis med sparring, støtte og opbakning fra skolens ledelse.

Faggruppesamarbejdet på skolen er yderst velfungerende, og der er rig mulighed for efteruddannelse både for hele faggrupper og selvfølgelig for den enkelte lærer, ligesom også teamene gennemgår et efteruddannelsesforløb.

Vores elevgruppe er mangfoldig, og vi arbejder sammen om at skabe rum for accept og forståelse af forskellighed, og vi har flere forløb både i fag og på tværs af fag, hvor vi taler om emner, der kan være kontroversielle for vores sammensatte elevgruppe.

Vi er 75 ansatte på skolen, og vi arbejder også tæt sammen på tværs af personalegrupper. Vi kender derfor hinanden godt, og vi har derudover mange sociale aktiviteter samt en aktiv personaleforening. Vores kantine sørger for en frokostordning.

Når du ansattes, får du en mentor, en introduktionskursus, et kursus i vores forskellige funktioner (teamsamarbejde, mentor mv), ligesom din nærmeste leder støtter dig i løbet af det første skoleår.

Løn og ansættelsesforhold

I henhold til overenskomst for lærere ved statslige institutioner.

Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund.

Vil du vide mere om gymnasiet, kan du se på skolens hjemmeside www.htg.dk, og du kan henvende dig til rektor Ida Diemar på enten 28265108 eller id@htg.dk

Ansøgning med dokumentation for uddannelsesmæssig baggrund samt CV sendes senest d. 29. april 2024.

Høje-Taastrup Gymnasium
    Frøgaard Allé 2, 2630 Taastrup