Gymnasielærer i biologi og kemi til Europaskolen i Luxembourg

Drømmer du om at prøve at bo og arbejde i udlandet, og samtidig blive en del af et internationalt netværk med spændende opgaver? Så er en stilling som gymnasielærer på Europaskolen i Luxembourg måske noget for dig.

Fra august 2024 søges en gymnasielærer til stillingen i fagene:

• Biologi og kemi på Europaskolen i Luxembourg II.

Ansættelsesområdet er hele Europaskolernes overbygning, dvs. 6.-12. skoleår, dog især de ældste klasser.

Om Europaskolerne
Europaskolerne er en mellemstatslig organisation mellem alle lande i EU. Der findes 35 Europaskoler, som alle ligger i byer med et EU-agentur.

Europaskolen i Luxembourg II består af børnehaveklasser, en grundskole (1.-5. skoleår) og en overbygning (6.-12. skoleår) med ca. 2700 elever fordelt på ni sprogsektioner: dansk, engelsk, fransk, græsk, italiensk, spansk, tjekkisk, tysk og ungarsk. Der er ca. 110 danske elever på skolen fra børnehave til den europæiske studentereksamen.

Som lærer på Europaskolerne får du en unik mulighed for at gøre brug af din faglighed som gymnasielærer i udlandet. Din dagligdag vil foregå i et spændende, internationalt miljø, og du vil komme til at indgå i samarbejdsprojekter med de øvrige nationale sektioner på skolen.

Om dig

Du er cand.scient./cand.mag. med undervisningskompetence (pædagogikum) i fagene biologi og kemi.

Gode sprogkundskaber er en forudsætning for ansættelse, da det forventes, at du kan indgå i et samarbejde med de øvrige nationale sektioner på skolerne. Hvis du ikke har tilstrækkelige kundskaber i fransk, skal du deltage i et intensivt sprogkursus. Nærmere forhold aftales senere. Kursusafgiften hertil betales af ministeriet, mens eventuelle rejse- og opholdsudgifter i forbindelse med kurset afholdes af dig selv.

Løn- og ansættelsesforhold

Ansættelse finder sted for en prøveperiode på to år, hvorefter der tages stilling til fortsat ansættelse for en treårsperiode. Ansættelsen kan herefter forlænges for en fireårsperiode til i alt ni år. Ansættelsen sker pr. 1. august 2024 med skolestart primo september 2024.

I forbindelse med ansættelsen afholder ministeriet udgifterne til en besigtigelsesrejse til skolen.

Stillingen aflønnes efter særlige EU-regler, og lønnen består dels af den danske overenskomstløn, dels af løn fra Europaskolen, bl.a. beregnet ud fra anciennitet og forsørgerbyrde. Den samlede løn kan først udregnes i forbindelse med ansættelsen, men ligger noget over den danske løn.

Hvis du i dit nuværende job er ansat efter en overenskomst, som giver mulighed for tjenestefrihed i henhold til bekendtgørelse nr. 518 af 3. juli 1991 om ret for tjenestemænd til tjenestefrihed uden løn til nærmere afgrænsede formål, har du ret til tjenestefrihed uden løn under hele din ansættelsesperiode som europaskolelærer på Europaskolen.

Det bemærkes, at du selv skal søge orlov fra din danske stilling.

Vil du vide mere?

Eventuelle henvendelser om stillingerne kan ske til undervisningsinspektør Lars Damkjær på lars.damkjaer@stukuvm.dk eller på telefon 2565 9201.

For yderligere oplysninger om Europaskolerne henvises til Europaskolernes hjemmeside https://www.eursc.eu samt til BUVM’s hjemmeside: https://www.uvm.dk/internationalt-arbejde/eu-og-europa/eus-uddannelses-og-ungdomssamarbejde/europaskolerne

Sådan søger du

Send din ansøgning via linket i annoncen senest søndag den 5. maj 2024.

Der afholdes 2 samtaler, hvor der i anden samtale indgår en case. Vi forventer at holde første samtalerunde d. 16. maj. Samtalerne finder sted online. Ved samtalerne deltager undervisningsinspektør Lars Damkjær og inspektør Bettina Brandt.

Børne- og Undervisningsministeriet
    Frederiksholms Kanal 21, 1220 København K