GUX Aasiaat søger undervisere

GUX Aasiaat søger undervisere i fagene

Billedkunst, biologi, dansk, engelsk, historie, idræt, musik, religion og samfundsfag

Nordgrønlands Gymnasium i Aasiaat er Grønlands nordligst beliggende gymnasium. Skolen ligger i kanten af Diskobugten og optager elever fra hele Nordgrønland. Vi har 7 studieretninger, og vi vægter den grønlandske kontekst og andetsprogspædagogik højt i undervisningen.

En stor del af skolens elever bor på kollegier, og der er et tæt samarbejde mellem pædagoger, vejledere, teknisk personale og undervisere om at give de bedste rammer for vores 250 elever. Vi er ca. 60 ansatte, hvoraf ca. 30 er undervisere.

Vi forventer

• Du har en kandidateksamen i et fag i den gymnasiale fagrække
  • Du er en engageret underviser med evne til at arbejde med elever med dansk som andetsprog
  • Du er har gode samarbejds- og kommunikationsevner

Vi tilbyder

• Mulighed for at præge den gymnasiale udvikling i Grønland
  • Mulighed for at tage pædagogikum
  • Engagerede kolleger, som udvikler tværfaglige projekter og undervisningsforløb
  • Nyere skolebygninger og faglokaler
  • En mentorordning, der sikrer en god introduktion til GUX Aasiaat
  • Frivillig undervisning i grønlandsk
  • En arbejdsplads midt i en storslået natur med masser af muligheder for jagt og fiskeri
  • Udstrakt frihed til at tilrettelægge sit arbejde på kortere og længere sigt
  • Personalegoder som lån af kajak og ski samt en ugentlig time til fælles idræt med elever og kolleger i byens idrætshal

Vi har på skolen en tradition for et godt socialt sammenhold med fælles aktiviteter som eksempelvis brætspil, strikkeklub, lærerband, sejlture mm.

Juleferien hos os er 4 uger, da eleverne har begrænsede transportmuligheder til og fra deres hjembyer.

Løn og ansættelsesforhold
Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig
Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr fx hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

Det er en stor beslutning at flytte til Grønland. Er du interesseret i at arbejde hos os, vil vi bede dig tale med dit bagland, før du søger jobbet.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser samt andre relevante dokumenter elektronisk via gymnasiejob.

Vi modtager ikke ansøgninger på e-mail.

Vi tillader os efter en samtale at indhente referencer.

Interesseret? Du kan høre mere om stillingerne ved at kontakte rektor Dorthie Siegstad på
e-mail dorthie@gux-aasiaat.gl eller telefon +299 56 01 46. (Ring ikke før kl. 12 dansk tid på grund af tidsforskellen på 3 timer!).

Ansøgningsfrist 10.maj 2024. Tiltrædelse 1. august 2024.

GUX Aasiaat, Nordgrønland
    Postboks 225, 3950 Aasiaat
    Grønland
    Billedkunst & Biologi & Dansk & Engelsk & Historie & Idræt & Musik & Religion & Samfundsfag