Herning Gymnasium

Herning Gymnasium søger en kreativ kommunikations-medarbejder med stor flair for de sociale medier

Herning Gymnasium søger en kreativ og imødekommende kommunikationsmedarbejder med stor flair inden for marketing, events samt de sociale medier, som trives i et miljø, hvor to dage ikke er ens, og som samtidig har let til smil og latter. Stillingen er en 25-30 timers stilling fordelt på 45 skoleuger. Der vil være perioder hen over de 45 uger, hvor arbejdstiden er større eller mindre end øvrige uger, men også perioder med behov for at arbejde på ”skæve” tidspunkter i forbindelse med forskellige events og aktiviteter på skolen. Som kommunikationsmedarbejder på Herning Gymnasium bliver du en del af et administrativt ”maskinrum”, hvor samarbejde, sparring og humor er væsentlig i hverdagen.

Opgaver og konkrete ansvarsområder:

• Varetage skolens hjemmeside og øvrige digitale platforme (Facebook, LinkedIn, Instagram, Tik-Tok mv.) herunder også skolens billeddatabase.
  • Løbende kontakt med lærere, elever mv. i forbindelse med planlægning og koordinering af skolens aktiviteter herunder formidling via skolens digitale platforme.
  • Styring af PR-indkøb.
  • Ansvar for skolens interne og eksterne kommunikation (morgensamlinger, skolens ugentlige nyhedsbrev, kommunikation med eksterne parter mv.).
  • Opsætning og udarbejdelse af brochurer og andre tryksager (informationshæfter, indbydelser, informationsskilte mm.).
  • Telefonbetjening når det er nødvendigt.
  • Andre ad hoc-opgaver som følge af ansvarsområdet.

Forudsætninger:

• Du er udadvendt og imødekommende, og har lyst til at opsøge kontakten til elever og ansatte m.fl. for at få indsigt i det unikke fællesskab, som kendetegner Herning Gymnasium.
  • Du er uddannet inden for marketing, kommunikation eller lignende og har flair for markedsføring, grafisk opsætning, vedligeholdelse af hjemmeside, sociale medier mv.
  • Du er visuelt kreativ, og har let ved at opfange de ”magiske” øjeblikke med et kamera eller videooptagelser.

Forudsætninger (fortsat):

• Du er fortrolig med IT og behersker Office 365.
  • Du har gode formuleringsevner såvel skriftligt som mundtligt.
  • Du er god til at formidle historier med en ”skæv” og humoristisk vinkel, som fanger unges opmærksomhed.
  • Du er omhyggelig, kvalitetsbevidst, udadvendt og serviceorienteret.
  • Du kan arbejde selvstændigt, tage initiativer og er nysgerrig.

Vi tilbyder:

• En arbejdsplads, hvor fleksibilitet og hjælpsomhed er en selvfølge.
  • Mulighed for at indgå i et administrativt team, der er kendetegnet ved engagement, samarbejde, faglighed, fællesskab, humor, nysgerrighed og respekt for hinanden.
  • Indflydelse på tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver.
  • Der er tale om en nyoprettet stilling, som giver mulighed for, at du selv kan påvirke, hvad du skal arbejde med inden for ansvarsområdet.

Ansættelsesvilkår: Løn efter gældende overenskomst.

Tiltrædelse: 1. august 2024.

Ansøgning:  Motiveret ansøgning vedlagt CV, eksamenspapirer og evt. andre relevante bilag indsendes via www.gymnasiejob.dk. Ansøgningen stiles til rektor Momme Mailund. Ansøgningsfristen er tirsdag den 21. maj 2024 kl. 12.00. Samtaler forventes afholdt i uge 22. Kontakt uddannelseschef Rikke Glüsing eller økonomi- og administrationschef Kasper Aaby for yderligere oplysninger på nedenstående numre eller via mail:

Uddannelseschef Rikke Glüsing, tlf: 3074 1014 / 9722 1066, mail: rg@herning-gym.dk

Økonomi og administrationschef Kasper Aaby, tlf: 2757 1927 / 9626 1858,  mail: kaa@herning-gym.dk

Om os:

Herning Gymnasium er et stort STX-gymnasium med omkring 900 elever og 100 ansatte. Skolen fremstår som et særdeles moderne gymnasium med gode faciliteter. Vi værdsætter høj kvalitet, omhu i arbejdet og omsorg for vores medmennesker. Vi har et stærkt socialt skolefællesskab inden for og på tværs af personalegrupperne samt et godt arbejdsmiljø præget af anerkendende dialog, tillidsfulde relationer og samarbejde om både kerneydelsen og andre opgaver på skolen. Du kan læse mere om Herning Gymnasium på www.herning-gym.dk.

Herning Gymnasium
    H.P. Hansens Vej 8, 7400 Herning